De beauty of Brazil - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Bart Lansbergen - WaarBenJij.nu De beauty of Brazil - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Bart Lansbergen - WaarBenJij.nu

De beauty of Brazil

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 Februari 2011 | Brazilië, Curitiba

Brazil: lekker warm, veel eten, mooie stranden, mooie meiden, en nog veel meer om over te dromen. Ik dacht het word weer eens tijd voor een update. Na al weer bijna 6 weken onderweg te zijn door zuid amerika zal ik jullie even updaten.
Met de aankomst opgewacht te worden door Renata(vriendin) en haar familie in Curicita. Met haar was ik voor 5 maanden op de cruise samen. Meteen in het echte Braziliaanse leven te worden gegooid met niet een word kunnen spreken in Portugees. Was dat een mooie ervaring. Familie is hier in dit gezin heel erg warm en gezellig. Wonen in een gemeenschap met ongeveer 24 huizen samen. En iedereen kent elkaar en loopt gezellig bij elkaar binnen. De eerste 2 dagen voelde ik me net een attractie met ongeveer 30 mensen die me kwamen bekijken. toen kon ik net 5 worden Portugees en die moest ik elke keer herhalen en werd er weer gelachen... haha zo erg grappig. En hun maar lullen maar verstond er natuurlijk niks van. Maar voelde goed om weer eens zo populair te zijn. :) Na deze 2 dagen vond ik het wel weer genoeg en maar snel naar de stranden gevlucht om daar oud en nieuw te vieren. jaja hier is het lekker warm natuurlijk. De traditie is om met oud en nieuw naar het strand te gaan. Waar het dan ook super druk is, maar natuurlijk wel heel gezellig. En ik kan zeggen het strand is hier best leuk. Ik zal maar zeggen de Braziliaanse vinden het heel leuk om bekeken te worden en lopen dan ook gerust voor uren over het strand in hele smalle bikini's en ik zal je zeggen ik vind het heel leuk om te kijken. Zo lekker relaxen is er niet bij want elke keer komt er weer wat moois voorbij. Zo erg ontspannend dus ;)
En op de nacht van 31 december is de traditie om gekleed in het wit naar het strand te gaan. En je draagt je nieuwe gekleurd ondergoed. elke kleur heeft een andere soort of wens voor het volgende jaar. Rood= liefde, geel= geld, wit = rust, enzovoort. zo wij met de champagne en druiven naar het strand. Kwam ik aan lijkt het wel sensation white op het strand zoveel mensen in het wit is niet normaal. aftellen met ze allen champagne opdrinken en dan over 7 kleine golven in de zee springen en dan druiven eten en op zoek naar 7 pitten (voor elke doe je een wens) en die draag je het hele jaar met je mee. Haha zo het is het toch erg leuk om alle locale dingen mee te kunnen maken.Was echt cool en een super ervaring.
Daarna naar de grote iguazu watervallen gegaan. En wat een beleving is dat zeg, een andere dag om nooit te vergeten. Zoveel water dat met zoveel power naar beneden valt en het had veel geregend zo dat maakte ze nog groter. En overal waar je kijkt waren er watervallen. Echt cool.
Van daar voor 1 dag naar Paraguay gegaan. Want je denkt dat brazil goedkoop is maar echt niet ongeveer 1,5 keer duurder dan de US omdat ze hier 60% tax hebben. En daarom gaat iedereen naar Paraguay om te shoppen. Maar er verder niet echt veel van gezien dus.
Daarna in een 24urige busrit naar Punta Del este in Uruguay gegaan. Dat is het Monte Carlo of south america zoveel rijke mensen. Daarna nog 2 andere plaatsen in Uruguay bekeken. En in totaal 8 dagen verbleven. Mooi maar niet echt speciaal om meer over te vertellen. Toen was het tijd om alleen te gaan reizen, En dus gedag gezegd van Renata en toen de boot op richting Buenos Aires de grote city van Argentinië. En het staat ook bekend om de Tango zo naar een wijk gegaan wat bekend staat om de tango op straat. en bij een restaurant een hele coole tango show gezien. Echt amazing. Verder staat deze stad bekend om dat het nooit slaapt, zo veel feesten overal het maakt niet uit welke dag van de week het is er is altijd wel een goed feest te vinden, zo een paar dagen de mooist en grootste clubs bezocht. Wat me weer een ervaring was, met andere worden het is gewoon anders dan NL. Druk bezig geweest met het uitzoeken van een spaanse school waar ik in 2 weken zoveel mogelijk spaans wilde oppakken. Wat dat maakt het reizen hier toch wel veel makkelijker en leuker omdat je met de locale mensen kan praten. Op het moment dat ik de cursus zou beginnen dacht ik, ik denk dat ik het toch wel leuker vind om nog 2 weken met renata door te brengen voordat ze weer terug gaan naar een cruiseschip. Ik zeg altijd tegen iedereen "Live the present" Because: Yesterday is History, Tomorrow is Mistery, and Today is a Gift that is why it called Present. En toen heb ik me hele plan om gegooit en begon ik aan een trip van 33 uur in een boot en 3 verschillende bussen om zo weer aan te komen in Brazil. Haha de meesten van jullie weten al dat Met Bart je alles kan verwachten.
en nu ben ik dus voor 2 weken terug in het huis bij de familie. HIer woont iedereen thuis bij de ouders totdat je trouwt, zo haar 2 broers van 27 en 29 wonen ook nog thuis. en de meeste spreken engels hier zo dat maakt het makkelijker. Zo ik ga nu elke dag met haar broers naar de sportschool. En veel andere dingen waar ik me mee bezig hou. Ook de rest van me trip aan het plannen. Een rede dat ik terug ging naar Brazil was om carnaval mee te maken wat dus ook gaat gebeuren. Aankomende maandag ga ik weer alleen reizen en dan ga ik omhoog reizen om dan op 3 maart aan te komen in Salvador waar ik uiteindelijk carnaval ga vieren. En ik kan niet wachten want het is zo groot ding je ziet er al veel dingen over op tv en het is zeker niet zoals in NL. En dan daarna gaat me trip verder naar Peru en Bolivia. Waar ik ook super veel zin in heb.
Ik ga zeker weer iets plaatsen na carnaval.
Zo iedereen weer op de hoogte wat er in mijn leven aan de hand is nu is het tijd voor jullie om weer wat te delen :)

Live The Present! and Enjoy life.

Lots of love from here....

  • 12 Februari 2011 - 08:03

    Gon:

    hoi bartje

    hier een berichtje uit de ambachtstraat,
    wat maak je weer geweldig veel mee, zo leuk om te lezen.
    en beetje jaloers zijn we ook, al is het alleen al om de zon hier hoost het weer eens voor de gezelligheid.
    zal wel ander carnaval worden dan verleden jaar, of doe je je leuke zwabber pet weer op, stond je goed hoor,met die kurkjes.
    nou geniet van alles wat er op je pad komt, en dat is veel iedere keer weer iets te beleven, super!!!

    groetjes en liefs jos en gon

  • 12 Februari 2011 - 19:24

    Frank:

    Veel mooie moments of the present.
    Welke kleur onderbroek droeg jij eigenlijk Was-ie geel of juist rood?
    Geniet lekker van het carnavalsfeest

  • 13 Februari 2011 - 10:33

    Sanne:

    Haha, dat van die onderbroek vroeg ik me nou ook af! Klinkt weer goed allemaal. Enjoy!

    x

Verslag uit: Brazilië, Curitiba

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 42278

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 25 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: