Een dag uit het leven, onboard a cruise schip!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Lansbergen - WaarBenJij.nu Een dag uit het leven, onboard a cruise schip!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Lansbergen - WaarBenJij.nu

Een dag uit het leven, onboard a cruise schip!!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

6.50 en je word vrolijk wakker van de wekker spat beetje water in je gezicht, gel in je haar en je bent ready om je dag te beginnen. Loopt in 2 min tijd naar het buffet waar je je ontbijt eet en na 20 min begint de reis naar werk wat uitgerekend 1 min en 34 sec duurt namelijk 10 verdiepingen met de lift omhoog om zo 7.28 op de 15de verdieping uit te komen. Uitgerekend 7.30 start ik dan de class reken en streken( en niet 1 min later anders heb je de volgende dag een officiële waarschuwing, “sommige mensen hier vergeten dat ze eigenlijk op vakantie zijn, en stoppen niet met klagen”)
Na 20 min en helemaal uitgerekt is het dan tijd voor de Yoga class 22 mensen in de class niet slecht om dan na 45 min van iedereen 5 dollar tips in ontvangst te nemen, en zo is het alleen nog maar 9.00 uur in de morgen, nu heb ik Brenda in voor een Detox test, en zal haar eens even helpen haar body op te fixen want deze vrouw is 140 kg en natuurlijk aan verschillende medicijnen door haar gewicht. Ze komt uit het zuiden van de US en dat maakt me altijd gelukkig want die mensen zijn zo cool en vrolijk en in een goed gesprek geef ik haar een goede handdruk en zie ik haar de gym uitlopen met 2 tassen vol met een Detox (lichaams reiningen) programma van $1993,-
Zo dat was mijn werkdag voor vandaag want we komen aan in onzo 1ste port in Alaska Juneau, na -vandaag ongeveer 3 uur gewerkt te hebben en $300,- dollar rijker te zijn loop ik de spa uit om naar me cabin te gaan,(het is niet echt kamer te noemen) Want toen ik vanochtend naar buiten keek werd ik heel erg gelukkig vandaag gaat het de dag worden waar ik zo lang op heb gewacht.
Ik had een super cool cadeau gekregen van mijn Familie, en vandaag was het de tijd om dat in werkelijkheid te gaan brengen. Zo werk ik door de bus vanaf het schip opgepikt om me naar de plek te brengen van waar het allemaal gaat gebeuren. Na veel veiligheid filmpjes en formulieren gesigned te hebben was het dan eindelijk tijd om in de helikopter te stappen om over de Glacier naar de plek te worden gevlogen waar ik ga dogsledding(Na lang nagedacht te hebben weet ik echt niet de vertaling van dit word, zo jullie kunnen het opzoeken ;) maar kan het wel uitlegen) en oooooooooooooooooooooooooooooooooooo wat wil ik mijn ongelofelijke familie hiervoor danken het was echt weer een van mijn ongelofelijke momenten of mijn leven. Stel je eens voor in een helikoptor vliegen over de ijsvelden van Alaska je bent tussen de bergen en het einige wat je ziet is bergen om je heen vol met ijs. En dan kom je aan in aan kamp op ongeveer 12.000foot (denk 4000m) en dan zie en hoor je daar 340 honden die niet kunnen wachten om jou op een slee door de sneeuw heen te trekken. Wat een ongelovelijke ervaring thanks paps mams debbie Floor en geert voor dit ongelofelijk kado. Ik probeer paar foto’s erop te knallen maar is niet altijd makkelijk hier.
Na dit hele ervaring naar een super grote supermarkt gegaan wat is altijd feest, omdat je dit niet vaak te zien krijgt wanneer je op een cruise werkt, En daarna was het tijd voor de zon, terwijl het een super mooie dag was hier in Alaska betekend dat nog niet dat je in je zwembroek gaat liggen bakken zo hier doen ze dat onder de zonnebank,( en ja daar is bart niet meer aan gewent dus zit hier nu als een rode krap dit verhaal te typen.
Dit was een beetje uit het leven van een personal trainer op het water. En nee ik werk bijna nooit wanneer we aan wal liggen, zo dat is goed want dan kan ik van het leven genieten. Ik heb de laatste paar weken hogen bergen beklommen wat is echt super mooi hier. Ben van zeelevel naar 1500 en 2000 meter geklommen en het is altijd naar beneden rennen om dan weer het schip te kunnen halen, maar het is super hier omdat op dit moment de bergen vol zijn hier met bosbessen, frambozen bramen en alles wat je maar kan verzinnen, zo dat is super ik kom terug met gevulde containers die ik dan in mijn cabin in de shaker lekker in een shake kan vermalen, jaja die bart blijft wel aan ze gezondheid werken hoor :) en morgen ga ik weer op de bike door de bossen heen crossen. En ja wanneer we varen dan werk ik wel hoor de 1ste dag waar ik altijd het drukste ben start ik om 7 uur en dan zonder een pauze ga ik door tot ongeveer 10 uur in de avond. Maar maak je geen zorgen want je hoort mij niet klagen :) hahaha het leven is om geleefd te worden zo dat zal ik dan ook zeker doen.

Ik hoop dat iedereen dat daar ook lekker aan het doen is. Ik denk dat de meeste lekker van de vakantie aan het genieten zijn, vertel me hoe is het daar allemaal.
En jammer van de voetbal, maar we moren trots zijn dat we zover gekomen zijn. Ik had het leuk gevonden om daar te kunnen zijn want het was niet altijd makkelijk om hier de wedstrijden te kunnen volgen, maar heb gelukkig de meeste kunnen zien. Voor de finale heb ik een schriftelijke waarschuwing gekregen omdat ik niet op werk was maar de wedstrijd aan het kijken was. Haha te grappig, ik zei natuurlijk geen probleem, een mens moet zijn voorkeuren hebben he.

Zo jullie zijn weer beetje op de hoogte van wat bart allemaal meemaakt en beleeft.
Natuurlijk gebeuren er veel meer dingen. Zoals dat er in de 3 maanden dat ik weg ben alweer 4 mensen zijn overleden. Zo goede tip kijk uit met relaxen en ontspannen want het kan fataal zijn. Nee hoor dat heeft alles te maken dat sommige mensen aan board niet eens meer kunnen lopen omdat ze zo oud zijn.
Ik ga stoppen anders gaan jullie eraan wennen om lange berichten te lezen, en dat gaat niet meer echt gebeuren denk, het duurde 2 uur om dit bericht te schrijven, en neee dat is niet omdat ik langzaam ben met typen maar omdat ik alles moet vertalen van Engels, je kan je niet voorstellen dat ik 3 jaar geleden bijna geen engels sprak en dat is nu met nederlands…. Zo ik moet blijven oefenen zo mail me jullie verhalen en hou me op de hoogte wat daar allemaal gebeurd.

Zie jullie later en hoop snel van jullie te horen.
Liefs de reiziger.


  • 04 Augustus 2010 - 07:51

    Fennie:

    supermooi!

  • 04 Augustus 2010 - 08:28

    Wil Vd Berg:

    Helemaal te gek.
    Wat een mooie foto's, en wat een leuk verslag.
    Ik ben best wel een beetje jaloers op jouw manier van werken en leven.

    Groetjes

  • 04 Augustus 2010 - 11:01

    Ineke:

    Wat een geweldige ervaring en leuk die foto's erbij!!!
    Ik wil ook wel.
    Liefs

  • 04 Augustus 2010 - 18:14

    Joke:

    Ha die Bart, jij bent echt voor het geluk geboren.
    Wat een geluksvogel.
    Super cool.
    Straks wil/kan je niet meer "thuis"-komen",
    al die luxe maar je werkt er hart voor, ik gun je zoveel tip; puilt het niet uit je zakkie?
    Ik heb lekker eenvoudig op mijn matje geslapen in Ootmarsum, de Lutte en Deventer in het prachtig groen Twentse-landschap.
    Niet varend maar "communicate-walking".
    Wat geweldig in Alaska,great exorcise...
    Alle Bart aan board...
    He, zo die gaat, gaat die goed...dag lieve Bart
    Sjaloom, dikke kus, Joke
    Bloom
    Wil jij mij voortaan Rosa noemen?

  • 10 Augustus 2010 - 11:20

    Bart:

    Wauw, gaaf Bart! Blij dat je voor ons je Nederlands aan het oefenen bent, want het is erg leuk om je verhalen te lezen!

  • 10 Augustus 2010 - 11:21

    Sanne:

    Oh.. zit ik nou jouw naam te typen. Haha, even snel in mijn pauze op werk, moet maar weer wat bewuster pauze gaan houden ;)

  • 07 September 2010 - 15:46

    Nikki (zusje V. Zus):

    Bartus!! Het is veel te lang geleden dat ik je heb gesproken/ gemaild/ ge-waarbenjij.nu/ etc. Heerlijk om weer even dubbel te liggen van alle Engelse en Nederlandse woorden door elkaar. Al een idee wanneer je weer terug bent in Nederland? Kermis gaat hem zeker niet meer worden? Ik vertrek zelf 26 oktober. Als je in de buurt bent van Azie, Australie of NZ, contact je dan wel even?

    Veel plezier daar!

    XX

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 42419

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 25 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: