Carnaval in Brazil is the Best. - Reisverslag uit Lima, Peru van Bart Lansbergen - WaarBenJij.nu Carnaval in Brazil is the Best. - Reisverslag uit Lima, Peru van Bart Lansbergen - WaarBenJij.nu

Carnaval in Brazil is the Best.

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

12 Maart 2011 | Peru, Lima

6 uur in de morgen, lopen schreeuwend en zingend over de straaten van Salvador ergens in het Noorden van Brazil. en het is bijna tijd om naar bed te gaan. ooooooo hoe kan ik carnaval beschrijven in een paar zinnen. is gewoonlijk niet mogelijk. Het is echt een groot gekkenhuis. stel je voor een stad waar 3 miljoen mensen wonen en waar dan nog eens 1 miljoen mensen heenkomen om carnaval te vieren. Dat betekend een heleboel mensen. Het grote feest begon op 3 maart maar er was een groot precarnaval feest op de 2de. En het was pas afgelopen op de 9de dat bekend 7 dagen lang feesten. Het begin allemaal om 3 uur in de middag, dan worden de grote omgebouwde trucks volgeladen met speakers en lichten. en dan volgeladen met de bands of de populairste singers of brazil. de truck word dan omringt met ongeveer 3000 mensen die daar ongeveer 150 euro voor betalen. Met daarom heen ongeveer 500 sercurity mensen ( of dat zeggen ze, maar eigenlijk zijn het de armste mensen van het land uit de sloppen wijken) die een groot touw vasthouden waar die 3000 mensen dan in ongeveer 7 uur lang een afstand van 2,3 km afleggen. Het is gewoon niet voor te stellen hoe groot het is. En op straat zijn zoveel mensen, en ze komen overal uit de omgeving om dingen aan je te verkopen zo je hoeft nooit langer dan 10sec zonder bier te staan want het is gewoon overal om je heen. ik heb photos maar kan ze helaas niet uploaden hier zo ik hou dat voor later. Maar ik kan makkelijk zeggen dat dit de beste week uit me leven was gewoon onbeschrijvelijk. Ik hoop dat jullie ook allemaal van de carnaval hebben kunnen genieten..en weer een goede tijd hebben gehad, en gelukkig is dat iets wat altijd gebeurd met carnaval.
Net voor de carnaval was ik in Itacare een plaats near Salvador waar echt niks te doen was op 1 ding na wat was wakker worden om 5 uur in de morgen en dan de schildpad eitjes uit hun nest zien komen. En dat was de moeite waard ik heb er al veel in het wild gezien maar nog nooit die kleintjes.. haha te grappig ze kunnen amper lopen en al helemaal niet tegen die golven opzwemmen. Zo we hebben ze maar even geholpen. :)
en daarvoor weer(haha ja idd ik vertel alles achterstevoren) was ik in de grote stad Rio wat ook heel cool was. er is zoveel te bleven en zien en als je niks wil doen ga je gewoon lekker op het stand liggen. heb daar ook een Fafala tour(slopenwijken) gedaan wat een ervaring was. dit was er een van 200.000 mensen op ongeveer 3 vierkante meter groot allemaal tegen de berg aangebouwd. Van een afstand ziet het er al goed uit maar wat krijg je meer te zien als je er doorheen loopt en alles met eigen ogen ziet. Zoals iedereen weet worden deze wijken geregeerd bij de drugsdealers en gaat het veel all om erg arme mensen. het is dan ook ongelovelijk als je jongens van 14 jaar oud met een groot geweer ziet rondlopen. En ze zeggen dat ze hier meer dan 100 M16 hebben en die ze inkopen voor 30.000 euro. er word per maand 5 miljoen braziliaans geld omgezet just met drugs.. Wat een verhalen kreeg ik daar te horen heel cool. En nog meer kleine plaatsen bezocht maar zal jullie alleen de highlighs geven.
Na 2 maanden brazil en na zoveel te hebben uitgegeven met carnaval was het hard tijd voor een goedkoper land. Zo ben ik dus 1 dag geleden aangekomen in Lima, Peru waar me weer wat te verwachten stond. zoals jullie weten volg ik nog steeds geen nieuws of kijk ik tv. zo ik naar het strand toe hier, en dacht wat is er toch aan de hand. zoveel politie en het leger waren alles aan het ontruimen. ik dacht zal wel groot feest zijn ofzo. ik zonder spaans kan natuurlijk niks vragen. uiteindelijk te horen gekregen dat er de aardbeving was en dat ze rond 8 uur in de avond hier de tsunami zouden verwachten. wooooooo nu snapte ik alles. Ik dacht dat heb ik nog nooit gezien. Zo ik snel eten en terug naar de zee om het hele gebeuren te gaan bekijken, heb gewacht voor 2,5 uur en jahoor daar was die dan. Een golf van ongeveer 2,5 meter hoog.... haha niks spectaculair dus. na zolang op de zee kalmen ze toch wel af dus. Gelukkig allemaal natuurlijk. Ik kijk erg naar peru uit eindelijk wat activiteiten ondernemen en veel dingen bekijken dat na alleen maar strand in brazil. Ik vertrek morgen naar Nasca om de inca lijnen vanuit de lucht te gaan zien(sorry renee, ik wilde het toch niet missen. will be ok)Ik heb ook een nummer in peru hier zo voor die gene die me erg missen en me een belletje willen geven via skype erg cheap kan dat op +51991848548 en als dat niet werkt probeer +511991848548 dan moet dat helemaal gaan goedkomen en het tijdverschil met NL is op het moment 5 uur. zo ik loop achter op jullie tijd. zo niet in de morgen bellen respect mij beauti sleep. haha. :)

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal lekker gaat, en iedereen maar weer veel leuke dingen mag meemaken.. Have funn en veel liefs hier van Peru.. Beijoss

  • 13 Maart 2011 - 08:24

    Nikki (zusje Vn Zus):

    Liefste Bart.

    Eindelijk heb ik weer een heerlijk verhaal van je gelezen! Duidelijk te merken dat je het weer naar je zin hebt en genoeg leuke dingen meemaakt. Carnaval, heb het helaas echt moeten missen. Wel chill voor jou dat je dit jaar niet verkleed hoefde; je outfitje als tourist heb je niet aan hoeven schaffen (carnaval 2010)! Inmiddels zijn wij in Australie aangekomen en hebben we 2 maanden om dit enorme land te gaan verkennen. Op dit moment (vanwege de hevige regenval) zitten we stuck in Cairns, dus nog maar kijken hoever we komen. Weer of geen weer, zoals je wel weet, maken we het er altijd een feestje van!

    Geniet van alles!

    Liefs,
    Nikki

  • 13 Maart 2011 - 10:58

    Kees:

    Ha lieve bart,
    Dat is nog eens anders dan een carnaval in De Zilk! Leuk om een keer meegemaakt te hebben. Veel plezier in Peru, weer een heel ander land met een spiritueel tintje.
    We gaan bellen!!!
    Liefs,Kees

  • 13 Maart 2011 - 11:09

    Ineke:

    Hoi Bartie,
    Blij met je teken van leven en al helemaal om te lezen hoe geweldig je het gehad hebt.
    Nog 2 nachtjes slapen en dan alweer jarig, we bellennnnnnnnn!!
    Dikke kus van je mamsie

  • 13 Maart 2011 - 13:36

    Wil Vd Berg:

    Hoi Bart, ik geniet van je verhalen, en ben ongelofelijk jaloers.
    Ik heb altijd naar Chili en Peru willen gaan, maar dat is er nooit van gekomen. Jammer.
    Ik wens je dan ook weer een hele fijne tijd toe.

    Wil

  • 15 Maart 2011 - 15:56

    Ciska:

    Hee Bartje!!

    Gefeliciteerd jongen en weer een jaar vol geluk en gezondheid toegewenst.
    Jouw verhalen klinken weer goed en graag zien we ook nog eens de foto`s.
    Jij leert de wereld wel kennen, zeg.
    Mooi als je van al die volken wat wijsheid mee kan nemen....
    Lieve groet uit Naaldwijk.

  • 17 Maart 2011 - 12:53

    Wendy:

    Kanjer! Maak er maar weer een mooi leven van, zo hoort dat ook :-)
    Ik ben weer 2 weken les wezen geven in Oostebrijk, was heerlijk. Over 3 maanden krijg ik de sleutel van me appartement. En u? Kom jij niet toevallig eind april deze kant weer op?

    Have fun! Beso grande x

Verslag uit: Peru, Lima

Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 42362

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 25 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: